maanantai 14. toukokuuta 2012

Ei mikään vauva enää

Eilen tehtiin hurja harppaus vauvapuomilta aikuisten puomille. Ensin vähän hämmensi että kuinka tämä nyt näin kapea yhtäkkiä on, mutta sitten taas jatkui vauhti samana, jee! Sen huomasin että jos ei aseta lähtökuoppiin ihan suoran esteen eteen niin tuo kyllä loikkaa aika lahjakkaasti kontaktin yli. Ehkä se tasaantuu sitten kun tulee suoraan vauhdista eikä ponnista vaan maasta esteelle.... Toivottavasti.

Koska tunnetusti teen vähän mitä huvittaa enkä ole kovin suunnitelmallinen treeneissä, käytiin ihan vaan muutama kerta muita kontaktiesteitä, vauva-A:ta ja -keinua. Oikeasti mä en tiedä mihin mä vielä joudun ton karvakasan kanssa kun se vaan haluaa mennä lujaa! Pitää ehkä ottaa vaan kylmästi niitä loppupätkiä aluksi sen kanssa ja sitten toivottavasti jossain vaiheessa on malttia mennä koko este ja vielä pysähtyä kontaktille.

Yksi ongelma on se, että ollessaan 2on2off se tuijottelee mua palkan toivossa, mistä taas seuraa se, että se ei osaa hakeutua siihen jos mä olen takapuolella. Yleensä jos vaan sitten jään siihen taakse ja oon hiljaa tai käsken uudestaa, niin jätkä vaan istuu. Koitinkin nyt sitten palkata eteenpäin aina kontaktin jälkeen, mutta toi namien heittely tuntuu vähän hölmöltä kun sitten niitä ettiessä menee niin kauan (enkä mä halua jättää sinne kentälle vahinkonameja lojumaan muiden häiriöksi). Lelu kiinnostaa muutaman ekan kerran, mutta sitten innostus hiipuu, pitää varmaan lähteä ostoksilla ;)

Muutaman hypyn pätkiä mentiin myös, eikä tyhmä omistaja tajunnut ettei koira tajunnut että muuristakin pitää mennä yli. Piti sitten ihan erikseen aluksi näyttää että "kato näin, tästä näin hypätään, anna palaa vaan". Kyllähän se sitten ihan vauhdilla meni, ja vielä ihan ilman hihnaa kun alkoi kolisevat rimat ärsyttää.

Kepit pitäis kyllä jostain keksiä. Ehkä härskisti rei'iän kesällä äitin nurtsin jollain aurauskeppipatenteilla ja alotellaan sillä :D Paitsi jos meidän toivottavasti tulevalla kesäkentällä on 2x2-kepit!

----------------
Tännehän on muuten oikeesti ihan tosi hyvä laittaa kaikki ylös niin tietää itekin mitä on luvannu ja suunnitellu tekevänsä! Hyvä minä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti