maanantai 16. huhtikuuta 2012

Taitava mies ♥

Voi vitsi! Piti ihan erikseen tulla hehkuttamaan tänne kuinka mulla on hieno tokokoira! Jos en olisi näin laiska niin se olisi vielä paljon parempi.
Tänään päätin että alkaa oikeasti liikkeestä maahanmenon opettelu. Nakeilla aseistautuneena sitten lähdettiin vähän syrjempään pelleilemään. Ensin piti muistutella seuraamista kontaktissa ja kyllähän senkin sieltä taas esiin sai. Sitten aloitettiin oikein rautalankamallilla ja paaaaljon avustaen ja vinkaten että nyt-pitäisi-mennä-maahan-vauhdista-tänne-näin-just-hyvä-hyvä. Ja se meni! Mä pidän ilmeisesti tota koiraa tyhmempänä kuin se onkaan, koska päästiin jo siihen vaiheeseen että tarvitaan pelkkä pieni niiaus ja käsky että se toimii. Kovin kauas en tietty sitten jatkanut matkaa, mutta kuitenkin.

Noutoa tehtiin sisällä, se natsaa myös aivan mainiosti. Luovutusasento edessä on vähän turhan väljä, mutta muuta valittamista mä en keksi. Eikä se mikään täydellisen kaunis ole, mutta menee sääntöjen mukaan.

Ylipäätään innostuin nyt hirveästi kun seuraaminenkin toimii helposti 15 askelta (joka on paljon meille :D) niin että mä en katso koiraan päin. Nyt pitäis vaan ryhdistäytyä ja oikeasti treenata ja luottaa koiraan enemmän. Ainoat ALO-liikkeet mitä ei ole treenattu, on liikkeestä seisominen ja hyppy. Toi hyppy hämmentää mua niin kovasti että en tiiä miten sen aloittais. No, eipä tässä mitään hengenhätää mihinkään oo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti