maanantai 23. huhtikuuta 2012

Vihdoinkin!

Käytiin nyt tänään viimein kevään ekan kerran agiliitämässä. Ihan hauskaa oli, ei siinä mitään, mutta kyllä työsarkaa riittää. Suurin homma lienee itsensä opettaminen, mähän oon ihan surkee :D

Minä ajattelin että minun koirastani ei sitten tule semmonen rasittava reunallahaukkuja. Paskat.
Heti kun pihaan kurvattiin niin ilmeisesti vallitseva tunnelma ja yleinen ilmapiiri sai aikaan piippaavan ja hötkyilevän koiran. Ja kyllähän se sitten aidassa kiinni ollessaankin katsoi asiakseen huudella hävyttömyyksiä suorittaville koirille (onneksi oltiin sentään vaan tutussa porukassa). Niinpä niin.

Ensi yritykset oli suorituksen kannalta ihan hyviä, kyllä ne putket vielä osattiin kunhan ei liikaa mutkaa ollut. Mutta sitten kun se keksi että ei olekaan pakko tulla luokse, niin lällättely alkoi. Eihän se mihinkään oikeasti lähtenyt, mutta hillui raivostuttavasti siinä hollilla. Saatiin lopulta kiinni ja päästettiin ammattilaiset hommiin.

Selvästi kyllä auttoi muiden suorittamisen katselu, ilmeisesti se tajusi että "hetkinen, noillahan on kivaa tuolla, minäkin, MINÄKIN!" En nyt vielä ihan täysillä luottanut ja pidettiin suurimmaksi osaksi remmi vielä valjaissa roikkumassa. Mitähän kaikkea sitten tehtiin... Ainakin lisää putkia ja vähän hyppysolmuja (olipa oikeaoppinen termi), eli paria estettä kierrettiin niin että ohjaaja oli hätää kärsimässä, koira kyllä suoritti. Kolmen hypyn suoraakin mentiin, ja matka oli kyllä omalla mittapuulla aika pitkä.

Seuraavaksi pitäisi keksiä strategia; miten opettaa kepit ja kontaktiesteet niin että omakin pakka pysyy kasassa ja kokonaisuus hallussa... Ehdotuksia otetaan vastaan, mä vaan hukun tähän netin loputtomaan suohon :D

6 kommenttia:

  1. Voi hitsi, tuon sulle mun agilitykirjan lainaan heti ku jaksan. Itsehän en toki ihan läpi asti oo saanu sitä luettua.

    VastaaPoista
  2. Moikka, mä suosittelen kyllä tuota Silvia Trkmanin 2 on 2 off-tyylin opetusta. Jeculle oon saanut sillä tosi hyvät kontaktit kun olen alusta asti ollut selkeä. Muuten voi käydä niinkuin Cassun kanssa kun sille on 3 kertaa opetettu ne uudelleen niin ottaa kyllä aina treeneissä ne, kisoissa ne onkin sitten herran haltuun-osastoa kun intoa on liikaa ja palaa vanhaan...;) Siinä on sekin hyvä puoli että niitä voi treenata kotonakin "piirongin"laatikon tai jonkun muun vastaavan korokkeen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin taisin tulla tulokseen että se on se varmin ja varmaan yksinkertasin tapa. Juoksukontaktithan olis järjettömän hienot mutta tulee varmaan liikaa kiusausta vaan juosta läpi, plus että se voi olla mulle liian haastava opettaa :D me tehtiin kans vähän pohjia tohon 2on2offiin talvemmalla, ehkä siitä on hyvä jatkaa :)

      Poista
  3. Taisin eilen nähdä siis ihan oikein kun olin näkevinäni Schapendoesin Onjangossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyyyllä vain, siellä me sählättiin kera pyrri- ja pystykorvakaverin :D

      Poista